ZONDAG 29 JULI

Reggy

U gebruikt een te oude browser om deze site te zien zoals het bedoeld is. Upgrade! (bij voorkeur hier.)

kaart
Kaart

8:30 ging de wekker. Het duurde toch nog tot zeker 9:00 uur voordat we gingen douchen (erg warm, bijna heet water). Daarna lekker ontbijten en de spullen inpakken.

8a/03
8a/04

11:10 ging ik ons afmelden bij de receptie, terwijl Maarten de tent verder inpakte. Ik moest daar wel minstens vijf minuten wachten om uiteindelijk nog geen vijf seconden werk te hebben. Maar goed, na het inpakken tapte Maarten zijn voet nog even in en konden we even afscheid nemen van ons schaduwplekje, waar de vogeltjes (o.a. koolmeesjes) zelfs op je rugzak kwamen zitten minder dan een halve meter van je vandaan.

11:55 verlieten we dan toch de camping omhoog naar en via een pad door het bos. Deze kwam na een aantal minuten uit op het pad van gisteren. Deze wandeling liepen we vandaag weer, maar nu met rugzak (je merkt het verschil hoor) en een camping opzoekende in Berdorf. Natuurlijk verliep de wandeling vandaag niet precies het zelfde als gisteren. Zo kwamen we nu meer tegenliggers tegen en namen we een kijkje in een donkere spelonk (gisteren: zijgang).

4/24
Interessant he?
8a/15
....

Er was niet veel te zien, maar wel gaaf. De grond was trouwens erg sticky. Voor de betere klei ga je dus daarheen. Onderweg kwamen we ook nog een behulpzaam koppel tegen, die een meisje, dat uitgegleden was en nu pijn aan haar enkel had, aan het helpen waren. Dat hield wel een beetje op, al waren we vandaag sneller dan gisteren (waren nu binnen 1,5 uur bij het amphitheater). De omgevallen boom lag trouwens nog steeds over de weg *klim klauter klim*.

Na het theater namen we deze keer de weg links in plaats van rechts en kwamen nu in tegenstelling tot gisteren wel op de juiste weg uit. Vanuit deze weg zagen we al een camping liggen en staken door het veld naar een achteringang van camping op, maar het was de verkeerde.

8a/06
8a/07

Dus hobbelden we door naar de juiste camping. Daar moesten we even wachten bij de receptie, maar ze hadden een plekje voor ons :o) En we hoefden niet eens ID te laten zien. We vroegen meteen of het gebouw tegenover de camping het zwembad was. Het antwoord was "ja", maar helaas was het gesloten, omdat ze het gingen afbreken *grrrr*. Maar goed, de tent op gezet. Hierbij hebben we nog een hamer geleend van de campingwacht Jan (heeft enge hond), want de grond was veel te hard om de haringen er fatsoenlijk in te krijgen.

8a/09
8a/05

Meteen ook maar een zeer creatieve waslijn met touw, haringen en de wandelstokken gebouwd. We gingen dan ook meteen na het opzetten kleren wassen en hingen ze te drogen aan onze waslijn (hier is drogen en wassen ook al duur!). We hadden hiervan best wel honger gekregen en dus maakten we een soeppie. Daar kreeg ik weer dorst van, dus gingen we even kijken of we ergens drinken anders dan water (uit de kraan) konden krijgen. Gij, die zoekt, zult vinden en we vonden de frituur van de camping.

Die was op dat tijdstip (18:00) vééééél te druk, dus besloten we daar later nog maar eens terug te komen. Eerst dus maar eens de blikken ravioli verorberen (800 gram de man ging op!). Hierna maar weer eens terug naar die frituur, waar we ieder een ijsje pakten en ik een cola en Maarten twee bier! We liepen hiermee ook nog even het dorpje in op zoek naar een boulanger en vonden een supermarché. Terug op de camping lekker douchen (met zijn tweeën één handdoek, want de mijne was nog nat) en daarna afwassen. Terug bij de tent sneed ik mijn pols nog aan het scherpe mes (ík bloed, ik bloed niet, ik BLOED!) en moest Maarten weer EHBO spelen.

Na dit "bloederige" tafereel braken we de waslijn af en kroop Maarten de tent in en ging ik tandenpoetsen en wc-papier op de wc pikken (hebben zelf bijna niks meer). Terug in de tent maakte ik de tent een beetje op orde terwijl Maarten al vanaf 22:45 hier naast me ligt te snurken (zeker het bier www.bofferding.lu).

Het is nu 23:35 en misschien moet ik ook maar gaan slapen. Morgen moeten we om 11:00 uur van de camping zijn en zullen we onze reis richting Beaufort hervatten.