19 augustus 2006

Gat van de muis...

Rond 08:20 worden we van de warmte de tent uit gedreven. Jawel, de tent staat vol in de zon (die vrolijk blijft schijnen, zeker de hele ochtend. En wat is die zon warm). Aankleden en maar eens ontbijten (helaas geen verse broodjes), maar wat zie ik als ik de etenszak uit de tent haal: een gat in de tent! Ik roep Maarten erbij en er blijft ook een gat in de etenstas te zitten: muizen. Dus zo te zien hebben we vannacht bezoek gehad in de tent. Alleen de suikerpinda's zijn aangevreten (+ gat in het zakje daarvan). Dus toch maar goed dat we hier nog een nacht staan, want we moeten de tent repareren (anders lopen we kans dat het nat wordt in de tent als het regent). Na het ontbijt repareert Maarten de tent (na bij mensen slecht plakkende tape geleend te hebben) en repareer ik mijn tas. Dit alles wordt begeleid door de bonkende housemuziek van de scouts. Heerlijk toch, zo'n natuurcamping.

De boel mag uitwaaien...

...als de tent geplakt wordt

Omdat het zulk mooi weer is besluiten we wat kleren te wassen, want met deze zon (+ wat wind) droogt het vast snel. Zodra alles aan de waslijn hangt gaan we op weg naar de Emma pyramide (een hoog uitzichtpunt). Dat viel wel een beetje tegen. Bovenop de toren zag je alleen veel boomtoppen en in de verte een klein stukje stad door de bladeren heen. We bekeken wel ook de lucht en er waren alleen wat witte wolkjes te zien. Dus besloten we om door te lopen naar kasteel Rosendaal (in Rozendaal).

Onderweg hebben we eerste een detour gemaakt naar de suup om ontbijt voor morgen te halen. Eenmaal de AH uit begon het te onweren en te regenen. Niet veel of lang gelukkig en tegen de tijd dat we aankwamen bij het kasteel scheen de zon alweer volop.

Donjon kasteel Rozendaal

Toilet op de camping. Wat klopt
hier niet?

Het kasteel ziet er niet uit als wet je je normaal voorstelt van een kasteel (torens, kantelen, ophaalbrug enzovoorts) maar lijkt meer op een heel groot herenhuis. Er ligt ook een parkje bij en dat bezochten we eerst (deels alleen, deels met gids). Aardig park maar niet heel indrukwekkend.

Om 16:00 uur hadden we een rondleiding door het kasteel (mocht je niet alleen in). Daar was alles ingericht zoals men er 100 jaar geleden in leefde. Was wel leuk, alleen deden mijn voeten ondertussen ontzettend zeer. Om 17:00 uur moesten we het terrein verlaten en liepen we weer richting camping. Maarten deed dit zelfs gedeeltelijk zonder schoenen, want hij had mijn te kleine slippers aan en die deden hem zeer (in die schoenen had bij geen last van zijn blaren op zijn tenen). Aangekomen op de camping bleek er van alles in de buitentent nat te zijn (plas op grondzeil). Dus in plaats van neer te ploffen moesten we eerst een en ander opruimen net toen het weer wat begon te druppelen. Tent maar wat verplaatst naar hoger, maar waarschijnlijk lag het aan de luifel (die maar meteen afgebroken).

Spullen voor diner bij elkaar verzameld en gaan koken in het overdekte washuis wat verderop. Maar van daar op het beton zitten krijg je het heel erg koud dus na het eten maar weer terug naar de tent. Beetje was was droog, sokken e.d. nog niet. Maar op tijd de tent ingedoken. Morgen een lange etappe voor de boeg. (Voor ons een nieuwe grote opblaastent met wel 10 kleine koters die veel herrie maken).