map

29 augustus 2006

Ontboste heuvel op het Kootwijker
Zand

Om 08:00 uur wekte de wekker ons weer. Opstaan en het weer eens bekijken: beetje blauw, veel wolken, maar iets minder grijs dan gisteren. Dus wandelen op het Kootwijker Zand vandaag! In het washok nog wat meegemaakt: er zat een duif binnen, die niet meer buiten kwam en alle kanten tegen het dak en ruiten aanvloog. Uiteindelijk ving een vrouw hem en bracht hem naar buiten. Overal lagen veertjes. Spanning hoor, zo vroeg in de ochtend. Na het ontbijt onze spulletjes hiervoor gepakt en naar de bushalte gehaast.

Met lijn 107 naar de Hoog Buurloose Weg in Harskamp en vanaf daar liepen we.

Al snel hadden we onze regenkleding nodig en wel de hele tijd. Zo af en toe was het even droog maar dat duurde niet lang. We liepen eerste door bos naar de uitkijktoren. Die kijkt uit over het zand. Erg mooi, maar stuiven doet het met dit weer absoluut niet. We besloten om maar een kleine oversteek op het zand te maken, want onderweg had het al geonweerd en er kwam weer een heel donkere wolk aan.

Op dat korte stukje met nat zand konden we wel al wat merken hoe het moet zijn daar te lopen als het droog is: op sommige stukken zak je best diep weg (maar goed dat we het niet met zware rugzakken geprobeerd hebben).

Via het bos liepen we weer terug naar de bushalte. Daar bleken we nog 45 minuten op te bus te moeten wachten, dus besloten we door te lopen naar de volgende halte enzovoorts. Onderweg begon het nog te hozen en werd ik in mijn poncho erg nat (broekspijpen)

Had ik dan toch het leger
ingemoeten?

We liepen helemaal door tot het Infanteriemuseum in Harskamp (onderweg nog even geshopt in de suup) en daar liepen we ongeveer een uur rond tot we er om iets voor 16:00 uur uit werden gegooid (niet letterlijk, maar alles ging dicht). Het museum was gratis en stelde verder niet veel voor (beetje amateuristisch).

Mooi raam

Vlak voor het museum lag een bushalte en daar namen we om 16:18 de 107 terug naar de camping in Otterlo. Ondertussen hadden we het allebei erg koud gekregen (museum was ook niet echt warm) en kropen meteen de tent in. Daar aten we nog wat Unox runderknakworsten en overlegden wat we nu hierna zouden gaan doen, want het weer voor de komende dagen was volgens de voorspelling gelijk aan vandaag en gisteren. We wisten niks in de buurt te verzinnen om te doen waarbij we eventueel ook binnen konden zijn, dus morgen waarschijnlijk naar huis (of eerst langs Oirsbeek om zaken schoon te maken en te drogen).

We bleven nog wat in de tent liggen opwarmen en vielen uiteindelijk in slaap. Na ongeveer een uur werden we wakker en wat waren we nu moe. Het was droog buiten en er scheen een beetje een zonnetje, dus gingen we naar buiten. Wat rondgelopen op de speeltuin en terug bij de tent kwamen we vanuit het wasgebouw allemaal middeleeuws geklede mensen tegen. Dus maar eens kijken wat die gingen doen (spel voor basisschool uit Arnhem).

Daar stonden we nog even bij te kijken en dingen vervolgens in het restaurant zitten. Daar was om 20:15 uur de keuken al gesloten, maar we konden wel nog een dessert krijgen. Dus aten we daar wat appeltaart met warme choco en gingen rond 21:00 terug naar de tent. Douchen en snel de tent in, want het is erg koud buiten.