map

27 augustus 2006

Mooie zonsopkomsten

Om 05:25 ging de wekker (aah! Wat vroeg!). Snel aankleden en ons gereed maken (in het donker) en tegen 06:00 uur liepen we naar het begin van het park waar iedereen al op ons stond te wachten. We waren met zijn vijven plus gids plus gids-in-opleiding.

Maarten maakt foto...

...deze foto!

We liepen door het park en kregen uitleg van de gids. En wat was het moor daar buiten zo vroeg: nog wat mist en een opkomende zon. Wild hebben we niet echt gezien (alleen heel in de verte een hinde, die zonder verrekijker niet te zien was), maar het was wel een mooie tocht.

de Delense Was

is dat ontbijt?

Aan het eind van de tocht kwamen we bij de Koperen Kop (restaurant bij het bezoekerscentrum) en daar kregen we ons ontbijt, terwijl het buiten begon te regenen (timing!). En wat voor een ontbijt: verse warme broodjes, verse warme croissants, gekookte eitjes, kleine gebakjes, schalen met beleg, koffie, thee, appelsap en als toetje (!) een grote ijsbeker met aardbeien-yoghurtijs met slagroom. Dat was smullen en wat was ik stuffed daarna. Ik heb de hele dag geen honger meer gehad tot 's-avonds. Na gezellig met de groep getafeld te hebben, fietsten we terug naar de camping waar we alvast enkele spulletjes inpakten.

We fietsten terug richting het Kröller-Müller museum. Onderweg werden we overvallen door een heftige hoosbui en moesten we snel schuilen (we waren helaas toch nat). Na de dikste druppels waagden we het erop en gingen via de beeldentuin het museum in.

Reflections

Kunst!

Het museum was nogal slaapverwekkend. Vooral door de lucht die er hing (airco) en er hingen maar weinig werken die ons aanspraken. Uiteindelijk gingen we nogmaals de beeldentuin in, maar nu om beter te kijken. Er begon ook een vrolijk zonnetje te schijnen, Tegen het einde begon het weer te plenzen. Gelukkig stonden we net bij een overdekt gedeelte.

We fietsen weer terug naar de camping om alle spullen te pakken. We hadden net op tijd alles ingepakt (en droog in het washok neergezet) toen het begon te hozen. We moesten nog zo'n 3 kwartier wachten op de bus naar Otterlo (gaat maar 1 keer per uur) Maarten maakte nog een praatje met de beheerder van de camping en tegen 17:45 verlieten we de camping met rugzakken naar de bushalte. Daar vertrok om 17:58 de bus dwars door het park naar Otterlo. De chauffeur was zo aardig om van zijn route af te wijken en ons vlak voor de camping af te zetten.

Op camping 'De Zanding' kregen we een plekje bij het water (naast een bruggetje dat stonk), waar we half druppelend ons tentje opzetten. Koken en in het zonnetje eten. Dat duurde helaas niet lang en we gingen maar afwassen (binnen, met warm water) en eens over de camping lopen, waarbij Maarten de speeltoestellen uitprobeerde. In het restaurant daar dronken we nog wat en uiteindelijk ging ik maar eens douchen en naar bed, want ik was toch wel heel erg moe na zo'n dag.